Pazartesi, Mayıs 19

Yüzde 10 aralığını artırabilir … lastikteki “elektrik” devrimi

Yaratılış Tarihi: 19 Mayıs 2025 04:00

Elektrikli araç satışları hızla artıyor, ancak çoğu kullanıcı lastikleri umursamıyor. Bununla birlikte, geliştirilen yeni teknolojilere sahip elektrikli araçlar için özel olarak üretilen lastikler aralığı yüzde 10’a kadar artırabilir. Pirelli Piero Misani’nin baş teknoloji görevlisi, elektrikli araçlar için geliştirilen lastiklerdeki farklılıklardan ve bu araçların sunduğu avantajlardan bahsetti.

Şu anda, Türkiye’de bir araba almanın en avantajlı yolu; Vergi avantajına sahip elektrik hibrit veya eklenti modellerinden birini (PHEV) seçmek. İlk 4 ayda, pazar paylarını yüzde 18,9’a kadar artıran elektrikli hibrid otomobil ve eklentilerin satışları hızla artıyor, ancak bu araçların tüm teknolojilerini aktaran lastikler bazı sürücüler tarafından küratörlüğünü yapmıyor. Bununla birlikte, elektrikli araçlar için özel olarak üretilen lastikleri kullanarak, örneğin 400 km ila 440 km arasında yüzde 10’a varan aralığın arttırılması mümkündür.

Fark nedir?

Pirelli teknolojisi (CTO) başkanı Pielli Piero Misani ile konuştuk, çünkü normal lastikler elektrikli araçlarda kullanılmamalıdır. Misani 4 başlıkta aşağıdaki bilgileri verdi:

Ağırlık: “Elektrikli araçlar pilleri nedeniyle daha hoş karşılanır. Bu ağırlığı artırabilecek bir lastik üretmek gerekir. Ancak, güçlü bir lastik üretildiğinde, pil ömrünün daha iyi olması için dönüş direncini azaltmak gerekir.”

Yüksek çift: “Yüksek bir çift, ivme ve muazzam bir kuvvetten bahsediyoruz. Onları optimize etmek için tasarlanmış bir lastiğiniz yoksa, belki torku aktarabilirsiniz, ancak bize aşınmayı tehlikeye atabilirsiniz. Elektrikli bir arabada normal bir lastik kullanırsanız, bu lastiğin iç yanma motorlu araçlardan daha hızlı olduğunu görebilirsiniz.”

Gürültülü: “Kılavuzu rahat ve sessiz hale getirmek için otomobilin sesini azaltmak gerekir. Pnnelli PNCS gürültü önleme sistemi zaten normal seçilmiş seridedir. Ayrıca, çevreye dikkat etmek ve rotasyonun gürültüsünü azaltmak gerekir.”

Dönme Direnci: “Lastik dönüş direnci aralığı doğrudan etkiler. Örneğin, yüzde 5 dönme direnci azalırsa, % 1 aralığını artıracaksınız. Burada iyi bir dengeye ihtiyaç vardır. Yeni P 4 ailesindeki ürünlerin çoğu, PHEV’ler için % 10’a kadar aralığı artırabilen seçme gibi Pirelli becerileri içerir.”

Geçen hafta İtalya’da İtalya’da yeni nesil Promosyon P Zero P Zero’da tanıştığımız Misani, otomobillere büyük dönüşümün ve Çinlilerin rekabetçi fiyatlarının lastik sektörünü nasıl etkilediğiyle ilgili soruları yanıtladı:

Çinliler lastikte rekabet edemez

“Rekabet, lastik şirketleri için sadece fiyat açısından değil, aynı zamanda performans açısından da önemlidir. Daha iyi performans sunan daha iyi bir teknolojiye sahipseniz, küçük bir fiyat farkı alabilirsiniz. Çin lastikleri çok daha düşüktür. Daha düşük bir maliyetle üretebilmeleri doğrudur, ancak yıllarca pozisyonlarının piyasadaki teknoloji açısından rekabet edememeleridir. Uzun bir geçmişimiz var.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Padişahbet
Deneme bonusu veren siteler