Barselona’da yaşayan 25 yaşındaki pembe saçlı kadın Aitana, ünlülerden kendisine çıkma teklif eden özel mesajlar alıyor. Ancak bu model gerçek değil.
Yapay zeka tarafından geliştirilen ilk İspanyol modeli olan Aitana, zor bir dönemde doğdu.
Geçtiğimiz yaz The Clueless ajansının tasarımcısı ve kurucusu Rubén Cruz, çok fazla müşterisi olmadığı için zor bir dönemden geçiyordu.
Cruz euronews’e şunları söyledi: “Çalışma şeklimizi analiz etmeye başladık ve birçok projenin kontrolümüz dışındaki nedenlerden dolayı askıya alındığını veya iptal edildiğini fark ettik. Çoğu durumda bunun nedeni tasarım değil, ‘model hatası’ydı.
Bu yüzden kendilerine yaklaşan markalara rol model olarak kullanmak üzere kendi etkileyicilerini geliştirmeye karar verdiler.
Barselona’dan Aitana adında, pembe saçlı ve iyi fiziksel görünüme sahip 25 yaşında bir kadın model geliştirdiler.
Yaratıcısına göre sanal model ayda 10 bin euroya kadar kazanabiliyor ancak ortalama kazanç 3 bin euro civarında.
Cruz, “Bunu daha iyi bir hayata sahip olabilmek ve egoları olan, çılgınca şeyleri olan ya da sadece poz vererek çok para kazanmak isteyen diğer insanlara bağımlı olmamak için yaptık” diyor.
Aitana’nın kazancı
Aitana reklam başına bin avronun biraz üzerinde kazanıyor ve yakın zamanda Big adlı bir şirketin reklam yüzü oldu.
Aitana ayrıca iç çamaşırı fotoğraflarını OnlyFans’a benzer bir platform olan Fanvue’ya yüklüyor.
Sadece birkaç ay içinde Instagram’da 121 binden fazla takipçi kazanmayı başardı ve fotoğrafları binlerce kez görüntülendi.
Ayrıca gerçek bir insan olmadığının farkında olmayan ünlülerden de özel mesajlar alıyor.
“Bir gün, tanınmış bir Latin Amerikalı aktör ona çıkma teklif etmek için mesaj attı.” Cruz diyor.
“Aitana’nın varlığından bile haberi yoktu” diye ekliyor.
Yapay zeka nasıl canlandırılır?
Ajans ekibi her hafta Aitana’nın hayatına yön vermek için toplanır.
Onu tanımak isteyen takipçileri için hafta boyunca ne yapacaklarına, nereleri gezeceklerine, hangi fotoğrafları yükleyeceklerine onlar karar veriyor.
Ancak fotoğraf çekimi ya da gardırop değişikliği yok; yalnızca tasarım uzmanları, modelin örneğin hafta sonunu Madrid’de geçirmesine izin vermek için yapay zeka ve Photoshop kullanıyor.
Grafik tasarımcısı, “Her şeyden önce, canlı olmadığından, insanların bir şekilde onunla özdeşleşebilmesi için ona biraz gerçekçilik katmamız gerekiyordu. Bir hikaye anlatmamız gerekiyordu” diyor.
Bu nedenle Aitana’nın, kişilikleri çoğu zaman ortaya çıkmayan geleneksel modellerin aksine çok farklı bir “kişiliği” vardır, dolayısıyla tasarımcılar için “boş bir tuval” olabilirler.
Bir fitness tutkunu olarak geliştirildi, kararlı ve karmaşık bir karaktere sahip. Web sitesinde kendisini dışa dönük ve düşünceli biri olarak tanımlıyor.
Cruz şöyle açıklıyor: “Aitana bu konu üzerinde çok düşündü. Toplumun en çok sevdiği şeyleri temel alarak geliştirdik. Son yıllarda trend olan zevkleri, hobileri ve nişleri düşündük” diye açıklıyor.
Trendleri analiz ettikten sonra Doğu kültürünün son yıllarda iyice Avrupalılaştığını fark ettiler ve onu pembe saçları ve eğlenceli yanıyla yakalamaya çalıştılar.
Aitana o kadar başarılı oldu ki tasarımcıları şimdiden ikinci bir sanal model olan “biraz utangaç” Maia’yı geliştirdiler.
İsimler de rastgele seçilmedi; her ikisi de yapay zekanın (AI) kısaltmasını içeriyor.
Ajans, özel modellerine çok fazla talep olduğunu söylüyor.
Ayrıca modellerin yarattığı aşırı cinselleştirilmiş imaj da eleştiriliyor. Bunun yerine ajans, gerçek etkileyiciler ve markalar tarafından halihazırda geliştirilmiş olan estetiği takip ettiğini iddia ediyor.
“Biz bu estetiğe uymazsak markalar umursamaz. Bu sistemi değiştirmek için markaların vizyonunu değiştirmemiz gerekiyor. Dünya genel olarak cinselleştirilmiş.” Diyor.