Cumartesi, Temmuz 27

Fransa’da fiyat artışları: Tüketiciler hijyen ürünleri alımını azalttı

Fransa’da duş jeli, kadın pedi, bulaşık ürünleri, çamaşır deterjanı ve tuvalet kağıdına yönelik satışlar son bir yıl içinde önemli ölçüde düştü.

Fransa’da tüketici eğilimleri konusunda yapılan araştırmalar, artan fiyat artışlarıyla birlikte vatandaşların hijyen ürünleri alımını azalttığını ortaya koydu.

REKLAM

Tüketici eğilimlerini araştıran NielsenIQ şirketinin verilerine göre, hayat pahalılığı kadın pedi ve çamaşır deterjanları tüketimlerinin bile önemli ölçüde düştüğünü gösteriyor.

Reuters’in derlediği habere göre Fransız tüketicilerin hijyen ürünleri alımını azaltması, uzun zamandır gıda fiyatları konusunda kavga eden perakendeciler, politikacılar için yeni bir tartışma alanı açmasına kesin gözüyle bakılıyor.

NielsenIQ tarafından derlenen veriler, mağazalarda satılan duş jeli, kadın pedi, bulaşık ürünleri, çamaşır deterjanı ve tuvalet kağıdına yönelik satışların son bir yıl içinde önemli ölçüde düştüğünü ortaya koydu.

Bu hijyen malzemeleri içinde yer alan ürünlerin bu ayki süpermarket fiyatlarının geçen yıl aynı döneme oranla önemli ölçüde arttığına dikkat çekildi.

Ucuza satılan hijyen ürünlere ilgi arttı

Perakende ticaret şirketi Eurocommerce’in baş ekonomisti Anton Delbarre ise fiyat artışları yüzünden hijyen ürünlerinde tüketicilerin daha ucuza buldukları markalara yönelmelerinin de arttığına işaret etti.

Tüketici ürünlerindeki artışla ilgili Delbarre, “Ayrıca bazı insanların aslında daha az yemek yediğini, daha az duş aldığını, evi daha az temizlediğini veya bulaşık veya çamaşır makinesinde biraz daha az ürün kullandığını da görüyorsunuz.” diyerek tüketici eğilimlerindeki son durumu özetledi.

Hükümet konuyu yakından takip ediyor

Fransa’da hükümet çarşamba günü gelecek yılın bütçesiyle ilgili yapacağı açıklamada gıda enflasyonuna da değinecek.

Yeni bütçe yasasında gıda üreticileri ile süpermarketler arasındaki yıllık müzakerelerin de öne alınması bekleniyor.

Hükümet fiyatlardaki düşüşün 1 Mart değil, 15 Ocak’tan itibaren yürürlüğe girmesini umut ediyor.

Önde gelen küresel gıda üreticileri Nestle (NESN.S) ve Pepsico (PEP.O) süpermarket ve hükümet tarafından fiyat artışı konusunda yeteri kadar esnek davranmamakla suçlanıyor.

Fransa’nın ikinci büyük market zinciri, Carrefour (CARR.PA), buna tepki olarak

REKLAM

geçen hafta, fiyat indirimi yapılmadan küçülen ürünlerin üzerine “bu ürünün miktarı küçültüldü” yazan etiketleri yapıştırma kararı almıştı.

Fransızlar önemli markaları terk ediyor

“Ariel” çamaşır deterjanı ve “Dove” sabunları gibi büyük markalar, perakendecilerin özel markalı ürünlerine karşı yıllardır pazar kontrolünü elinde tutuyordu.

Bununla birlikte NielsenIQ şirketinin verileri özel markalı kişisel ürünlerin satışlarının son dönemde arttığını, büyük markaların ise ürünlerinin satışlarının ise düştüğünü gösteriyor.

Buna göre, duş jeli satışları genel olarak yüzde 6 ve büyük markalar için yüzde 10 düşerken, özel markalı ürünler için yüzde 14 arttı.

Benzer şekilde, çamaşır deterjanı satışları kategori genelinde yaklaşık yüzde 2, büyük markalarda yüzde 10 düşerken, özel markalı ürünlerde yüzde 28 arttı.

REKLAM

Sonuç olarak Fransız tüketiciler, 17 Eylül itibarıyla geçen yıla oranla büyük markaların ürettiği duş jeli, kadın pedi, bulaşık ürünleri, çamaşır deterjanı ve tuvalet kağıdını daha az satın alırken, perakendecilerin özel markalı ürettiği her türden ürünü daha fazla satın aldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

okulturlari.org
Antalya Haber Sunucu
meritking