Savcılık, yolcuların çoğunun hayatını kaybettiği kazadan mürettebatın neredeyse tamamının nasıl kurtulduğunu merak ediyor.
Sicilya’nın Termini Imerese Başsavcılığı, hafta başında Porticello limanı açıklarında batan Bayesian yatıyla ilgili soruşturma başlatıldığını duyurdu.
Cumartesi sabahı düzenlediği basın toplantısında başsavcı Ambrogio Cartosio, soruşturmanın “kasıtsız adam öldürme ve ihmalkar gemi kazası” suçlamalarına odaklandığını söyledi.
Batan lüks yatta aralarında İngiliz milyarder Mike Lynch ve kızı Hannah’nın da bulunduğu 22 kişiden yedisi hayatını kaybetti.
Cartosio, “Soruşturmanın henüz erken aşamasındayız. Şu anda hiçbir gelişmeyi göz ardı edemeyiz.” diyen Cartosio, olayla ilgili henüz kimsenin şüpheli olarak suçlanmadığını da sözlerine ekledi.
Cartosio, ekibinin geminin kaptanı, mürettebatı, amirleri ve gemi yapımcısı da dahil olmak üzere olası tüm sorumluluk unsurlarını dikkatle değerlendireceğini söyledi.
Cartosio, “Bence bir suçun işlenmiş olması mümkün, bu kasıtsız adam öldürme olabilir, ancak bunu ancak bize araştırmamız için zaman verirseniz bunu tespit edebiliriz.” dedi.
Patlama olasılığı
Müfettişlerin üzerinde durduğu asıl konu, İtalyan tersanesi Perini Navi tarafından “batmaz” olarak tanımlanan lüks yatın, yanındaki yelkenli teknenin fırtınadan zarar görmeden batması.
Savcılar, kazanın “son derece hızlı” gerçekleştiğini ve bilgilerin “şiddetli sağanak yağışa”, yani fırtına yere çarptıktan sonra hızla yayılan güçlü bir rüzgara işaret ettiğini söyledi.**
Sivil Savunma yetkilileri, ilk etapta 75 metrelik alüminyum direği olan yatın, su hortumu olarak bilinen bir kasırga tarafından vurulduğunu düşündüklerini söyledi.
Bayesian ne zaman kurtarılacak?
Savcılık, yolcuların çoğunun hayatını kaybettiği kazada mürettebatın neredeyse tamamının nasıl hayatta kaldığını da sorguluyor. Palermo itfaiye teşkilatının yeni başkanı Girolamo Bentivoglio, kurtarılan cesetlerin çoğunun geminin aynı kısmında (liman tarafında ve yüzeye en yakın yerde) bulunduğunu doğruladı ve yolcuların kabinlere doğru yola çıktıklarını öne sürdü. kaçmak. .
Savcı Yardımcısı Raffaele Cammarano, yolcuların muhtemelen uyuduğunu ve soruşturmanın ana hedeflerinden birinin yolcuların herhangi biri tarafından uyarılıp uyarılmadığını tespit etmek olduğunu söyledi. Cammarano ayrıca birisinin kokpitte nöbet tuttuğunu da doğruladı.
Palermo Sahil Güvenlik Komutanı Raffaele Macauda şunları söyledi: “Yatın yenilenme zamanı belirsiz. Her şey yat sahiplerinin ve yönetim şirketinin isteğine bağlı. Denizcilik Otoritesi operasyonu kendi teknisyenleriyle yönetecek, ancak şu anda Şu anda henüz ön aşamada değiller, tankları boşaltarak geminin güvenliğini sağlayacağız” dedi.
Costa Concordia’nın batığı
İtfaiyenin dalış ekibinin başkanı Giuseppe Friso, kurbanların kurtarılmasında yer aldı ve operasyonun kendisine Costa Concordia’nın batışını hatırlattığını söyledi.
Friso şunları söyledi: “Benim için o filmi yeniden yaşamak gibiydi. Daha küçük ama aynı zamanda daha yoğun bir şekilde. Senaryonun içi de çok benzerdi. Devrilen mobilyalar güvenli bir şekilde devam etmemizi engellediği için devam etmekte zorlandık. Boyutları çok büyük, sistemli bir şekilde öğrendik “Çalıştık” dedi.
Gemi kazası mağdurları
Kurtarma ekipleri Cuma günü Bayesian enkazında bulunan yedi cesedin sonuncusunu karaya çıkardı. Bu ceset, perşembe günü cansız bedeni bulunan Mike Lynch’in kızı 18 yaşındaki Hannah Lynch’e aitti.
Lynch yakın zamanda ailesi ve savunucularıyla birlikte ABD’deki davada dolandırıcılık suçlamasından beraatını kutlamıştı. Hayatta kalan 15 kişi arasında eşi Angela Bacares de yer alıyor.
Cesetleri bulunan diğer kişiler Lynch’in ABD’li avukatlarından Christopher Morvillo ve eşi Neda idi; Morgan Stanley’nin Londra şubesi başkanı Jonathan Bloomer ve eşi Judy; ve yatın aşçısı Recaldo Thomas.